Medicina Egészségközpont

Zsíranyagcsere vizsgálat

Napjainkban sok panaszt okoz a zsír- és koleszterin dús étrend, a magas kalória- és cukorbevitel, valamint a mérsékeltnél több alkohol fogyasztása. A kialakuló szív és érrendszeri panaszokkal inkább előbb, mint utóbb orvoshoz kell fordulni. A kivizsgálás fontos része a vérzsír értékek megállapítása.

A zsírok, zsírszerű anyagok felépítése, lebontása – bonyolult szabályozó mechanizmus irányításával – főként a májban, a zsírszövetekben zajlik. A folyamatban fontos szerepet játszanak bizonyos hormonok (adrenalin, inzulin, nemi hormonok, tiroxin).

Egyes zsíranyagcsere-zavarok nem okoznak panaszt, nincs káros következményük. Ám igen veszélyes a kockázatos mértékűre nőtt koleszterin, triglicerid koncentráció (hiper-koleszterinémia, trigliceridémia), mert nagyon megemeli a szív- és érrendszeri kórok, illetve az érelmeszesedés (arterioszklerozis) kialakulásának rizikóját. E zsírsavak túlzott termelődése lehet párhuzamos, de előfordulhat az egyik nagy mennyisége a másik normál szintje mellett.

A zavar tünete lehet a máj és a lép megnagyobbodása. Szembeötlő a kóros testsúlynövekedés, az elváltozás a sarok, a térd, a könyök és az ujjízületek feletti bőrrészen, valamint a szemhéj belső sarkában (koleszterin lerakódás a szemhéjon).

A zsíranyagcsere zavara általában öröklött betegség. Az átlagosnál gyakoribb az időseknél, kisebb mértékű a nőknél. Kezelése eredményes, jelentősen csökkenthetőek a kockázatok.

Klinikánkon a legnagyobb odafigyeléssel kezeljük pácienseinket.

Áraink

Feltöltés alatt. Kérjük érdeklődjön telefonon.